Aquesta presentació no s'ha d'utilitzar per a aquells tràmits per als quals ja hi hagi un procediment específic a la Sede. En cas que s'utilitzi, és possible que el tràmit no tingui efecte o no es consideri vàlid.
A l'apartat Annexar documentació del tràmit ha d'adjuntar els documents requerits per l'aplicació.
La presentació electrònica d'aquests formularis comporta una reducció de taxa.
Per a la presentació de tràmits, s'han de realitzar els passos següents:
• Emplenar les dades del sol·licitant i/o representant (si és el cas) del tràmit.
• Especificar el número d'expedient i la modalitat per al tràmit seleccionat.
• Annexar els documents requerits per a cada tràmit.
• En cas que comporti pagament de taxa, especificar a través de quin mitjà realitza el pagament i adjuntar el codi de barres obtingut.
• Finalment, presentar el registre perquè quedi emmagatzemat a l'OEPM.
Sistemes Operatius
• Windows XP
• Windows 7 (32 i 64 bits)
• Windows 8.1 (32 i 64 bits
• MAC 10.7.5 o superior
Navegadors
• Internet Explorer 7 o Superior
• Mozilla Firefox
• Google Chrome
• Safari (MAC)
Java
• Tenir Java actualitzat (sempre versió de 32 bits)
Certificat digital
• Per realitzar la consulta dels tràmits realitzats i pagaments per l'AEAT.
Per fer un registre a l'aplicació que permet la presentació de tràmits a l'Oficina Espanyola de Patents i Marques s'han de seguir els passos següents:
• Obrir algun dels navegadors indicats.
• Accedir a la pàgina de presentació de tràmits. S'hi pot accedir des de la Sede de l'OEPM.
• Escollir si es vol fer una nova presentació (és aconsellable fer el registre amb el DNI del sol·licitant en els casos en què sigui prescindible) o carregar un esborrany ja guardat a l'OEPM indicant el codi de referència obtingut i el DNI del sol·licitant del registre.
• Omplir totes les dades dels formularis que apareixen a la pantalla, tenint en compte que els que tenen un asterisc s'han d'emplenar obligatòriament. No obstant, es recomana indicar totes les dades sol·licitades.
• Especificar el número d'expedient i la modalitat a la pestanya de Dades de Sol·licitud. Pot fer una consulta sobre el seu expedient si ho desitja.
• Adjuntar els documents necessaris per al registre en format pdf. Les imatges de dissenys han d'anar en format jpg/jpeg.
IMPORTANT: El formulari s'ha de descarregar a partir dels enllaços que apareixen al costat de cada tràmit a la Seu Electrònica. Si s'utilitza un altre formulari es generaran errors en la tramitació.
No serà necessari signar-los. Disposem del botó Adjuntar fitxer per annexar.
• Els documents annexats no han de sobrepassar el límit de 50 MB cadascun. No hi ha límit pel que fa al pes acumulat de tots els documents annexats.
• A la pestanya Taxes (si escau) escrigui el codi de barres obtingut a través d'alguna de les plataformes de pagament existents a l'OEPM.
• Mitjançant l'enllaç Revisar situat a dalt a la dreta, pot revisar el registre complet per visualitzar possibles errors en els formularis o bé assegurar-se que pot presentar oficialment el registre.
• Quan premi el link/botó Presentar es procedirà a fer el registre oficial a l'OEPM amb totes les dades i documents adjunts.
• Es mostra una pantalla amb el resum del registre i l'opció d'obtenir el resguard signat i l'xml del registre. Es recomana imprimir aquest document, perquè és la prova que s'ha registrat correctament la sol·licitud.
• El resguard és una còpia de la sol·licitud amb tots els camps, amb un segell que indica el núm. de registre i la data d'entrega
• També es pot fer una consulta del registre que, mitjançant un certificat digital corresponent al DNI del sol·licitant o representant del registre, permet visualitzar totes les dades introduïdes i descarregar un altre justificant del registre vàlid.
• Quan el certificat del signant no es pugui comprovar s'indicarà al PDF del resguard amb inscripcions com "Identitat del signant desconeguda" o "Hi ha almenys una signatura que presenta problemes". Això vol dir que Acrobat no s'ha pogut connectar amb l'autoritat certificació arrel. No afecta la presentació del formulari.
Assistència relativa a la presentació de tràmits
• Adreça electrònica: soportefuncional@oepm.es
El acceso de los ciudadanos a través de Internet al Registro Telemático de la Oficina Española de Patentes y Marcas
Las fases para la petición electrónica de prueba de uso a los oponentes al registro de un signo distintivo
Servicio de atención a los usuarios, para consultas técnicas o resolver posibles dudas sobre los requisitos técnicos, instalación de los programas y funcionamiento del sistema.
Correo Electrónico: soportefuncional@oepm.es
Este servicio permite, de manera sencilla, presentar la prueba de uso requerida al oponente rellenando el correspondiente formulario web online. La prueba podrá acompañarse de un escrito de alegaciones explicativo y deberá adjuntarse mediante un archivo PDF que contenga anexos numerados consecutivamente y un índice que incluya, para cada documento o elemento de prueba presentado como anexo, la siguiente información:
Este servicio aporta las siguientes ventajas al usuario:
Para utilizar el servicio de Registro Electrónico de la Oficina Española de Patentes y Marcas deberá disponer de:
Para llevar a cabo la petición de prueba de uso será necesario seguir los siguientes pasos:
Servicio de atención a los usuarios, para consultas técnicas o resolver posibles dudas sobre los requisitos técnicos, instalación de los programas y funcionamiento del sistema.
Correo Electrónico: soportefuncional@oepm.es
Este servicio permite, de manera sencilla, contestar a la prueba de uso aportada por el oponente rellenando el correspondiente formulario web online. Es decir, se podrán realizar las alegaciones y observaciones que el solicitante considere oportunas tras la aportación de la prueba de uso realizada por el oponente, tal y como establece el art. 21 bis.7 del Real Decreto 687/2002. Para ello, dispone del plazo de 1 mes a contar desde la publicación en el BOPI de la remisión de la prueba de uso al solicitante.
Este servicio aporta las siguientes ventajas al usuario:
Para utilizar el servicio de Registro Electrónico de la Oficina Española de Patentes y Marcas deberá disponer de:
Para llevar a cabo la contestación a la prueba de uso aportada será necesario seguir los siguientes pasos:
Servicio de atención a los usuarios, para consultas técnicas o resolver posibles dudas sobre los requisitos técnicos, instalación de los programas y funcionamiento del sistema.
Correo Electrónico: soportefuncional@oepm.es
Este trámite permite, de manera sencilla, contestar a la prueba de uso aportada por el oponente rellenando el correspondiente formulario web online. Es decir, se podrán realizar las alegaciones y observaciones que el solicitante considere oportunas tras la aportación de la prueba de uso realizada por el oponente, tal y como establece el art. 21 bis.7 del Real Decreto 687/2002. Asimismo, el solicitante, conjuntamente con esas alegaciones a la prueba de uso aportada, podrá contestar a otros posibles defectos de fondo que se hubiesen indicado en el suspenso (artículo 21bis.6 del Reglamento). Para ello, dispone del plazo de 1 mes a contar desde la publicación en el BOPI de la remisión de la prueba de uso al solicitante.
Este servicio aporta las siguientes ventajas al usuario:
Para utilizar el servicio de Registro Electrónico de la Oficina Española de Patentes y Marcas deberá disponer de:
Para llevar a cabo el trámite será necesario seguir los siguientes pasos:
Servicio de atención a los usuarios, para consultas técnicas o resolver posibles dudas sobre los requisitos técnicos, instalación de los programas y funcionamiento del sistema.
Correo Electrónico: soportefuncional@oepm.es
Este sitio web utiliza cookies propias para ofrecer un mejor servicio. Si continúa navegando consideramos que acepta su uso. Encontrará más información en nuestra Política de Cookies.
OK | Más información